السلام عليكم ورحمة الله

HAPPY FAMILY

Nama Anak2ku sayang....

Maksud nama2 anak kami......

BIL

NAMA ANAK

MAKSUDNYA

1

HANA

Kebahagiaan, Rezeki tanpa kepayahan

2

BATRISYIA

Cerdik/ Pintar

3

HASYA

Kesempurnaan

4

BASIIRAH

Yang bijak / Pengetahuan

5

HASIIB

Berketurunan Mulia

6

BASYIRIIN

Yang memberi Berita Baik

7

HUSNA

Yang lawa / Yang Baik / Salehah/ Bernilai

8

BASYIIRAH

Penyampai Berita Gembira

PERMATA HATIKU


Slideshow

CALENDAR SEPANJANG TAHUN

LAGU DAKWAH

29 Nov 2008

Nama-nama orang Jepun

Korang tau tak yang orang Jepun suka buat lawak? Kadang-kadang lawak diorang tu sampai ke tahap yang kita sendiri tak boleh nak terima. Yang latest aku tengok dalam siri realiti TV, diorang buat lawak, permainan senyap di library.

Dalam library tu, meja tengah diduduki oleh 6 orang peserta. Tempat lain macam biasa, ada orang baca buku di meja, ada orang cari buku di rak buku, dan ada penjaga library yang duduk di kaunter. Macam library biasa.

Di meja tengah tadi, satu ayat dipaparkan tentang hukuman yang akan diterima oleh insan malang. Contoh ayatnya ialah seperti “Cabut bulu hidung”, “Telinga digigit oleh orang tua”, “Dipukul di punggung”, “Sedut udara busuk”, “Makan roti berkulat”, dan sebagainya. Tak ke lawak bangang macam tu?

Dalam suasana perpustakaan yang senyap sunyi, peserta akan cabut undi (diorang pun kena senyap). Undi dibuka serentak, di mana semua orang akan mendapat tanda “Selamat” kecuali seorang.

Seorang itu adalah insan malang pada pusingan tersebut di mana dia akan mendapat tanda “Mampus!” dengan lambang tengkorak berwarna merah tertera di belakang kad undi itu.

Dalam suasana senyap sunyi itu juga, hukuman akan dijalankan oleh para peserta yang selamat. Bayangkan mencabut bulu hidung tapi dalam keadaan senyap. Aduhhhh, seksanya! Semua orang tahan nak tergelak.

Yang telinga digigit oleh orang tua tu, tetiba jer ada pakcik tua kerepot masuk dalam library tu. Sampai kat meja, dia cabut semua gigi palsunya (yek, geli). Pastu terus dia gigit telinga insan malang tu dari belakang. Sampai terjerit mamat tu. Semua orang suruh senyap.

Yang dipukul di punggung pula, insan malang tu kena bertonggeng kat atas meja, muka mengadap ke depan. Dalam semua orang tengah senyap tu, datanglah seorang mamat bawak kayu besbol.

Tanpa pengetahuan insan malang tersebut, mamat tu sebat punggung insan malang tu sekuat hati. Auwwwwww! Mamat tu terus lari. Bila ditanya, semua orang tak mengaku. Sakit yang amat! (hey bangang betul diorang nih)

Kesimpulannya, aku nak tunjuk nama-nama orang Jepun dalam gambar di bawah ini, yang tak kurang kelakarnya:

Nama-nama orang Jepun

Dari kiri (kononnyer). Cuba perhatikan nama diorang. :twisted:

  1. KEJI CACIMAKI - seorang pemarah;
  2. SATO SUKAMURA - seorang yang tak suka barang mahal;
  3. KITA TADASUARA - seorang bisu;
  4. NANACHI HITOSE - minat giler makan tose;
  5. APO NADIKATO - minat lagu blues;
  6. ASIKO ULANGKAJI - suka belajar dan mengulangkaji pelajaran;
  7. WAKASI HURUHARA - selalu bikin ribut;
  8. MATIMATI TAMOKASI - seorang yang masih bujang; dan
  9. ASIKO GILOBETINOKO - seorang yang asyik berbini.

Agak-agak apa maksud nama-nama diorang ni dalam bahasa Jepun? Kalau aku, aku tak kisah apa nama diorang ni.

Yang penting kalau aku ni seorang pengarah filem, dah lama aku ambik diorang semua ni berlakon filem “Sepet!” Mesti berebut orang nak tengok citer aku tu…

Apa pun, kita sebagai orang Islam, mestilah tahu yang mana haq dan yang mana batil. Yang baik boleh dijadikan tauladan. Yang tak baik, jadikan sempadan.

Sekian, wallahu a’lam.

P/s: Gambar di atas hanya sebagai hiasan sementara. Nama-nama di atas pula hanyalah sekadar hiburan duniawi. Tiada kena mengena dengan yang hidup atau pun mati.

No comments:

Doa Memohon Kerahmatan Allah

Tasbih, Tahmid & Takbir

Menghitung hari............

HARI ISTIMEWA

thanks..

JellyMuffin.com - The place for profile layouts, flash generators, glitter graphics, backgrounds and codes